Spelen met robots - Robots ter ondersteuning van interventies bij kinderen met een ernstige fysieke beperking
Dit artikel vat de resultaten samen van een promotieonderzoek naar de mogelijkheden van robots ter ondersteuning van spel voor kinderen met een ernstige fysieke beperking. Nieuwe technologie kan voor hen nieuwe spelmogelijkheden bieden, maar biedt ook kansen om aan specifieke therapeutische doelen te werken.
Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!
TVO 2019 / nr 1
Meer in deze editie
In 2020 separeervrij - Wat is de mening van GGZ-medewerkers?
Iris Dijkhuizen , Jipke Kool, Arjen Neven
Psychische diversiteit op school - Maak het bespreekbaar
JaapJan Boer, Eline Kolijn
Seksualiteit en mensen met een verstandelijke beperking - Een wetenschappelijke verkenning
Joke Stoffelen
Schematherapeutisch werken in de JeugdzorgPlus - Veilig in verbinding
Marjolein van Wijk-Herbrink, Jean Paul de Rijk
Hoe een opleiding over (hoog) begaafdheid bij leerlingen het denken en handelen van leerkrachten verandert
Tessa Kieboom, Kathleen Venderickx , Carla Vreys
De Deense Familieklas: een alternatief voor het zmok?
Pieter Appelhof
Pit of despair: Depressie in leven en werk van Harry Harlow
Frank van der Horst, Lenny van Rosmalen, Louise Koudijs, Maartje Luijk
Taaldiagnose-ondersteunende methoden bij Turks- Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse kleuters
Peter Dekker, Liesbeth Schlichting
Inzicht in tekstbegrip: een dynamisch perspectief
Marije den Ouden, Maartje Hilte, Jos Keuning
Meer positiviteit in de praktijk van vso-cluster-4-leerwerktrajecten
Cathy van Tuijl, Thyrza Hylkema
Leefklimaat bij alleenstaande minderjarige vreemdelingen uit het Midden-Oosten
Peer van der Helm, Evelyn Heynen, Alice Tonnaer, Karlijn Wassen
Link kopiëren