Taaldiagnose-ondersteunende methoden bij Turks- Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse kleuters
In dit artikel wordt verslag gedaan van een onderzoek betreffende de Nederlandse taalvaardigheid van Turks-Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse kinderen van 4;0 - 7;0 jaar. De onderzochte kinderen kwamen uit twee populaties: kinderen uit het regulier basisonderwijs (n=541) en kinderen met de diagnose taalontwikkelingsstoornis (TOS) uit een type speciaal basisonderwijs, het cluster-2 onderwijs (n = 47).
Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!
TVO 2019 / nr 1
Meer in deze editie
In 2020 separeervrij - Wat is de mening van GGZ-medewerkers?
Iris Dijkhuizen , Jipke Kool, Arjen Neven
Spelen met robots - Robots ter ondersteuning van interventies bij kinderen met een ernstige fysieke beperking
Renée van den Heuvel
Psychische diversiteit op school - Maak het bespreekbaar
JaapJan Boer, Eline Kolijn
Seksualiteit en mensen met een verstandelijke beperking - Een wetenschappelijke verkenning
Joke Stoffelen
Schematherapeutisch werken in de JeugdzorgPlus - Veilig in verbinding
Marjolein van Wijk-Herbrink, Jean Paul de Rijk
Hoe een opleiding over (hoog) begaafdheid bij leerlingen het denken en handelen van leerkrachten verandert
Tessa Kieboom, Kathleen Venderickx , Carla Vreys
De Deense Familieklas: een alternatief voor het zmok?
Pieter Appelhof
Pit of despair: Depressie in leven en werk van Harry Harlow
Frank van der Horst, Lenny van Rosmalen, Louise Koudijs, Maartje Luijk
Inzicht in tekstbegrip: een dynamisch perspectief
Marije den Ouden, Maartje Hilte, Jos Keuning
Meer positiviteit in de praktijk van vso-cluster-4-leerwerktrajecten
Cathy van Tuijl, Thyrza Hylkema
Leefklimaat bij alleenstaande minderjarige vreemdelingen uit het Midden-Oosten
Peer van der Helm, Evelyn Heynen, Alice Tonnaer, Karlijn Wassen
Link kopiëren