Hoe een opleiding over (hoog) begaafdheid bij leerlingen het denken en handelen van leerkrachten verandert
Hoog)begaafde leerlingen hebben behoefte aan uitdaging. In het huidige basisonderwijs in Vlaanderen wordt hier weinig doeltreffend op ingespeeld. Dit komt door een gebrek aan kennis over passend onderwijs aan (hoog)begaafde kinderen. De kennisoverdracht via de lerarenopleidingen schiet in deze tekort. Om deze lacune op te vullen, heeft het Vlaamse expertisecentrum Exentra zijn jarenlange kennis en ervaring gebundeld in een meerjarig opleidingstraject voor basisscholen.
Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!
TVO 2019 / nr 1
Meer in deze editie
In 2020 separeervrij - Wat is de mening van GGZ-medewerkers?
Iris Dijkhuizen , Jipke Kool, Arjen Neven
Spelen met robots - Robots ter ondersteuning van interventies bij kinderen met een ernstige fysieke beperking
Renée van den Heuvel
Psychische diversiteit op school - Maak het bespreekbaar
JaapJan Boer, Eline Kolijn
Seksualiteit en mensen met een verstandelijke beperking - Een wetenschappelijke verkenning
Joke Stoffelen
Schematherapeutisch werken in de JeugdzorgPlus - Veilig in verbinding
Marjolein van Wijk-Herbrink, Jean Paul de Rijk
De Deense Familieklas: een alternatief voor het zmok?
Pieter Appelhof
Pit of despair: Depressie in leven en werk van Harry Harlow
Frank van der Horst, Lenny van Rosmalen, Louise Koudijs, Maartje Luijk
Taaldiagnose-ondersteunende methoden bij Turks- Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse kleuters
Peter Dekker, Liesbeth Schlichting
Inzicht in tekstbegrip: een dynamisch perspectief
Marije den Ouden, Maartje Hilte, Jos Keuning
Meer positiviteit in de praktijk van vso-cluster-4-leerwerktrajecten
Cathy van Tuijl, Thyrza Hylkema
Leefklimaat bij alleenstaande minderjarige vreemdelingen uit het Midden-Oosten
Peer van der Helm, Evelyn Heynen, Alice Tonnaer, Karlijn Wassen
Link kopiëren